söndag 1 juli 2012

1 JULI

Ja vad ska man säga, 1 Juli har äntligen kommit och det spöregnar. Var är det fina vädret ?
Vi fick åka tidigare hem från landet, vädret var så trist. Hela himlen hade öppnat sig precis över oss.
Vi åkte väl åt rätt håll, för här hemma var det uppehåll och solen har till och med tittat fram och lyst på oss i några timmar.

Som sagt mitt projekt har jag överlevt. Blev mycket nöjd. Sydde överdrag till dynan och överdrag till kuddarna. Blev en liten miss med ena kudden, tyget räckte inte till. Så nästa helg får jag köpa med mig lite till. Soffan fyndade jag för 150:- förra sommaren på landet. Pro har sin årliga auktion andra tisdagen i Juli , och där stod den och väntade på mig. Den saknade sittlock  men det snickrade älsklingen ihop , sen var det bara att  måla den i antikvit. Jag är så nöjd . Nu är jag ute efter stolar i liknade modell, med ett hjärta i ryggstödet.


Före:


Efter:




Vi var även en sväng förbi blomster handeln och inhandlade lite blommor till krukorna på landet.
Det blev en stor lavendelblomma och två mindre.
Blomsterlandet på Orust har även ett pelargonie museum.Där har dom hur många sorters pelargonier som helst. Självklart måste man inhandla den klassiska Mårgårda pelargonien om man är där. Den är så fin .
Men dom har så mycket annat läckert så man kommer därifrån fattig. Blev såld på ett doftljus men min kära sambo tyckte 250:- var för mycket så det blev tyvärr inget den här gången. men nästa helg ska det med hem !






Den stora lavendelblomman doftar helt ljuvligt.

Kvällen avslutade vi med att grilla. Det var helt vindstilla ute i lördagskväll, så vi invigde uteplatsen. Vädret har inte tillåtit oss att sitta ute tidigare.



Snart är det lite middags dags och sedan blir det fotboll för hela slanten. Vilka hejar ni på ??



/♥ Maddi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar