lördag 30 juni 2012

Morgonstund



Morgonstund har guld i mun. Ja eller kaffe. Vad vore livet utan kaffe??
Jag är en sån kaffemoster, jag verkligen älskar kaffe. Är så glad att jag kan dricka kaffe igen.
I början av min graviditet hade jag svårt för i stort sätt allt. Det jag livnärde mig på var yoghurt och frukt i stort sett. Kaffe var inte ens att tänka på. Usch det var verkligen hemskt. Mådde illa av allt. Fortfarande har jag svårt för vissa dofter som jag tidigare älskat.
Jag köpte en ny parfym i våras som jag sett framemot att köpa ( det var en sommardoft ) så fort den kom ut så sprang jag iväg och köpte den. För förra året när jag väl bestämt mig att köpa den , så var den slut.
I alla fall nu står den hemma i badrummet och jag verkligen avskyr doften. Tål den inte.
Men jag sparar den till senare, vem vet jag kanske kan älska den igen . Annars så är jag 600:- fattigare.
Idag ska det bära av till göksäter här ute på Orust. Ska ju köpa lite tyg och ge mig på ett projekt. Ska sy ett överdrag till en dyna till kökssoffan hemma. Ja , vi får väl se hur det slutar. Tänkte även ge mig på att sy kuddöverdrag till det nya tillskottet.
Vi får väl se om mitt tålamod räcker till.

Nu: snart frukost. Ska bara skaka liv i sambon !

/ M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar