torsdag 12 juli 2012

Den där semestern...



Idag är det näst sista dagen innan semestern. Sedan är jag inte tillbaka på jobbet på över ett år. Shit! Jag har inte riktigt hunnit smälta detta än .
Det är så mycket som kommer att hända nu i sommar. Giftemål , barn. Ja det är mycket som kommer att förändras. Men bara till det positiva.
Längtar så.

Så igår så bakade min kära man lite gott som jag hade med mig till tjejerna på jobbet. Supergott var det. Om ni nu blir läskade av den mumsiga tårtan på bilden , så kommer receptet här:



SOMMARTÅRTA

175 g smält smör
350 g digestive kex
2 dl grädde
2 st dubbel daim ( eller daim kulor )
Kolasås på flaska
Jordgubbar

Gör så här:

Smält smöret. Smula digestivekexen. Blanda ihop smöret med digestive kexen.
Platta ut kexen i en form och in i kylen för att stelna. Ca 1 timma.
Häll på kolasåsen ( här bestämmer ni själva hur mycket ni vill använda.)
men ca 1/2 - 1 flaska.
Ställ in i kylen för att såsen ska stelna något.
Krossa daimen och vispa grädden. Häll i den krossade daimen i grädden .Spara lite för garneringen.
Lägg på grädden på kakan och bred ut.
Skiva jordgubbarna och lägg på . ( snåla inte )
Garnera med resten utav daimen över jordgubbarna.
Sedan är det bara att njuta !

Voila!




Man nu ska jag sätta mig i soffan och läsa det senaste nr av Damernas innan det blir Ernst på tv4. Jo jag vet, men han e lite mysig att titta på .Även om man stör sig lite på honom. Jag vet inte varför jag gör det. Kanske för att han är så goodie good.





 / M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar