fredag 6 juli 2012




Som blivande förälder för första gången så är det en djungel där ute med alla prylar som man ska ha tills sitt nyföddabarn. Och jag kan nog tala för en hel del mammor när jag säger det att man hittar så mycket fint som man bara måste ha! Billigt ? No no ....
Jag trodde att det var inte så mycket som man behövde innan barnet kom. Ha ha åt mig !
Jodå, det är det. Så fort du prickat av en sak så dyker en annan sak upp. När ska det ta slut ? Aldrig...

Igår var vi och beställde liggdelen till vagnen , bilbarnstol, skötbord, regnskydd x 2 ( till sittdelen oxå ) , paraply till vagnen.... Som tur är har vi fått köpa själva sulkydelen av ett par vänner för en billig peng. En sådan vi ändå skulle köpa ny. Så vi kom undan med halva priset.
Vi har satsat på en Brio Go.

                                                           Bild lånad från www.minbebis.com

Idag så fick jag klartecken från min andra hälft att det var ok att beställa lite mer saker. :-)
Igår när vi var och kollade på skötbord så kollade jag även efter en skötbädd. Men det fanns inga roliga. Hittade ett på nätet som jag tyckte var jättefint.
Eftersom jag har en förkärlek till grått så kan ni gissa vad det blev för färg. Jo grått !

                                                    Och matchande påslakan till sängen.


              Och sist men inte minst varför inte köra hela kittet och även slå på stort till vagnen.


Som sagt jag är en sucker för grått!! Dessa beställde jag på www.sovtex.se där jag även lånat bilderna. Märket heter Färg & Form. Dom har massa andra fina färger i dessa mönster och även med ett moln mönster. Har spanat in en rislampa med molnmönstrer men vet inte om det blir lite to much. Får avvakta.

Det blev även ett gulligt mobilhänge till vagnen i virkat.

                                                 Den beställde jag från www.jollyroom.se .

Så nu är pengarna slut & jag med. Det är en djungel där ute.




/♥ Maddi

6 kommentarer:

  1. Hej!!! Åh roligt! Jag har brio go och är nöjd med den, bra val! Rätt stor men å andra sidan kan Alma fortfarande ha den o hon är 3.5 nu :) kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Shit är hon så stor nu :-)! Gud tiden går verkligen fort. Jag har oxå märkt att den är stor men bor man i "city" så kan man ju gå överllt ha ha ..Slippa köpa ny bil. ha ha...

      Radera
  2. känner igen det där madde, framförallt tror vi tjejer att man behöver allt :P vi har en skötbädd från ullared med stjärnor på, dessa ser vi aldrig för vi har plastad frotté över. en olycka händer så lätt :P vi har plastad frotté i vagn och spjälsäng också. annat som är bra att ha är tvättlappar om ni inte köpt än. vi har 20 st från ikea och ibland är det för lite haha. köp inte ikeas kudde till spädbarn. bvc kommer att förkasta den och säga att den är för platt. Finns ett märke som heter Rätt start som har bra kuddar. Om ni vill ha en badbalja kan jag rekommendera deras Flexibath som är ihopfällbart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den flexibath har jag kollat in. Smidig om inget annat.
      Tur att andra som fått barn kan dela med sig med tips. Jag är helt snurrig ha ha . Men jag ska defenitivt kolla in Rätt start. Jag är så tacksam för alla tips :-) Även fast det är 3 månader kvar så vill man ju ha allt man behöver . Slippa fixa det när barnet är fött. Känns tryggt då.

      Radera
  3. Av tant Sashki ska mini-Kevinki få päls och blingbling! Ett stort fett guldhalsband och grills passar väl fint på en bebbe?
    Jag har så rooooligt på jobbet...

    SvaraRadera
    Svar
    1. ha ha ha....ja det passar perfekt. Skulle vi ha ont om pengar så kränger vi det på blocket bara!

      Radera