fredag 12 februari 2010

tur och retur..malmö





Det får bli en snabb uppdatering för ögonen håller på att gå i kors . Idag var det malmö som stog på schemat. Min vapen dragare , min partner in crime ska ju flytta ner till malmö för att jobba ett år. Så idag bar det av med all bagage. 1 st MEGA väska, jag hade fått plats i den, 1 st stor väska & sist men inte minst 1 st normal väska!!
Hade kanon väder ner solen lyste , gjorde oss halvt blinda , med tanke på all snö som solen reflekteras i.
Hade skrivit upp vägbeskrivningen på en lapp. Dan innan tyckte jag att lappen verkade logisk, men kan ju säga att i verkligheten så var den inte det! Men vi hittade på en gång! Jag är impad ....

Malmö som stad är verkligen supermysig! Som ett litet mini Köpenhamn..Men shit va kallt det var! Brrr...

Efter det att vi gjort stan var det dax att bege sig tillbaka till lägenheten . Vi tänkte vi skulle testa en annan väg tillbaka. Det skulle vi inte gjort... Vi gick vilse, i kylan dessutom , och hitta massa roliga och konstiga affärer under upptäcktsfärden!
Nej M får inte gå den vägen själv, dessutom inte  nattetid!

Nä nu måste jag vila ögonen , imorgon är det ett fullspäckat schema!

Kram på er.


/ Maddi

1 kommentar:

  1. Vad tusan skulle jag gjort utan dig? Jo jag hade gått vilse alldeles själv i de skumma kvarteren.. Så Tack för igår min livs levande GPS! Och ikväll, sista kvällen i gbg, blir det tapasmys o vin för hela slanten! poouuss

    SvaraRadera